• Alles
  • 2cv
  • Dyane
  • Fourgonette
  • Ami
  • Mehari
  • Elektrisch
  • Electric
  • HY
  • Anders
  • Other
2cv6 Club2cv6 Club

13.750,-
1986
93.000km

Hoe zou Citroën zijn lakkleuren gekozen hebben? De eerste eendjes waren leverbaar in elke kleur, zolang het maar grijs was. Auto’s waren schaars, de klanten niet, dus konden ze het eenvoudig houden. Toen er meer te in merken en modellen te kiezen viel en het publiek kritischer werd, moest er meer verleid worden…

DyaneDyane

9.000,-
1970
106.000km

Stel je voor dat je nu een dagelijkse auto, laten we zeggen een Citroën C3 uit 2013, in de schuur zou zetten. Voor later. Grote kans dat weinig mensen je begrijpen. Toch werd dat decennia geleden heel vaak gedaan. Zoals met deze Dyane. In ’81 had hij al twee eigenaren in Terneuzen gehad,…

BurtonBurton

13.500,-
1982
47.000km

Bijna 25 jaar geleden werd de Burton ontworpen. Een kunststof body met klassiek sportieve looks op het onderstel van een eend. Zelf bouwen was het leukst. In de kleur, met de details en in het model dat je zelf mooi vond. Korte, lange of alleen wiel-afdekkende spatborden. Een hoge of lage voorruit, met…

Puch MV 50Puch MV 50

1.850,-
1977
18km

Vroeger had ik er al eens een, waar ik vreemd genoeg nooit op gereden heb. Ik verkocht hem om de opbrengst te laten bijdragen aan mijn eerste eend. Maar toen ik een paar weken geleden een auto kocht stond deze Puch MV50 in de schuur, ik kwam in de verleiding. Prachtig zwart, best…

Ami 8 Berline ClubAmi 8 Berline Club

3.600,-
1969
80.000km

Project voor de handige liefhebber, chassis en carrosserie in orde, geen laswerk meer, interieur netjes, exterieur deel met de hand geschilderd, remmen en wat andere techniek hebben aandacht nodig. Vroeg exemplaar, nog met trommelremmen. Nieuw in België geleverd. Prijs gebaseerd op de staat zoals hij is, zo meenemen. Kan ook technisch klaar gemaakt…

Traction Avant 15/6Traction Avant 15/6

47.500,-
1949
110.000km

Een origineel Nederlands geleverde Traction Avant, dat kom je niet heel veel tegen. En dan ook nog een 6-cilinder. Helemaal gerestaureerd? Nee, alleen technisch gereviseerd en 20 jaar geleden eens herspoten. Hij heeft zelfs het originele interieur nog! En de historie is geheel beschreven. Volgens het RDW-bestand staan er nog 61 15/6-en op…

2cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Blanc Meije 39.000km 19852cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Blanc Meije 39.000km 1985

19.750,-
1985
39.000km

In 2009 verkochten we deze eend al eens. Toen had hij 23.000km gereden. Hij heeft twee eigenaren gehad, die beide op hun manier goed voor de auto zorgden. De eerste eigenares kocht het geitje (Vlaams voor 2cv) bij dealer Vingerhoets in Antwerpen. Ze gebruikte de auto voornamelijk lokaal, waardoor de kilometers niet hard…

2cv AZ2cv AZ

19.750,-
1959
46.000km

In België geproduceerde eendjes hebben altijd onze speciale aandacht. Zeker als ze dan ook nog een origineel Nederlands kenteken (ONK) hebben. De modellen uit de fabriek in Vorst hebben leuke specifieke details, bijvoorbeeld in de verlichting. Je vindt er veel over in het boek Filles de Forest en op de gelijknamige website. Deze…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

12.950,-
1986
147.000km

In de Alpen, ten zuidoosten van Grenoble, vlakbij les Deux Alpes, vind je een berg genaamd La Meije. Ook wel “vinger van God” genoemd. Zal de vinger naar de hemel of naar elders wijzen?  Het helderwit, Blanc Meije, van deze eend zal refereren aan de met maagdelijke sneeuw besneeuwde bergtoppen. Met de eend…

R4 GTLR4 GTL

7.950,-
1991
145.000km

Regelmatig vinden we leuke R4’s. In Frankrijk, Spanje of Servië. Deze rode GTL – met de vlotte motor – vonden we in ’17 in Belgrado. We haalden hem hierheen, maakten hem technisch klaar en verzorgden een NL-kenteken. Nu, 7 jaar en 90.000km verder hebben we hem weer terug. We verkochten hem destijds aan…

Ami 6 BerlineAmi 6 Berline

17.500,-
1962
53.000km

In het voorjaar van ‘61 introduceerde Citroën een nieuw model tussen de populaire 2cv en DS, de Ami 6. Met de groeiende economie en emancipatie, richtte Citroën zich steeds meer op vrouwelijk klanten. De Ami 6 werd onder de aandacht gebracht als vriend van de Franse dames, met een specifieke “Pour Vous Madame”-campagne.…

HY Pickup BanquettesHY Pickup Banquettes

25.000,-
1967
123.000km

De HY was bij Citroën te bestellen in een aantal verschillende vormen. De gesloten bus, die vervolgens door diverse carrossiers verlengd, verhoogd of anderszins verbouwd kon worden.  De chassis-cabine als basis voor nog vrijere expressie. En de pickup, die ook vaak verlengd of overkapt werd. Dit is er een met de standaardlengte en zonder…

HY BoullierHY Boullier

12.500,-
1965
77.000km

De firma Boullier uit Laval bouwde deze HY paardenwagen in ‘65. Citroën leverde de chassis-cabine, een basis waar veel carrosseriebouwer hun kunsten op loslieten. Zo bouwden Theault en Heuliez ook vee- en paardenwagens in diverse vormen. Dit model was bedoeld voor wat kleinere paarden, de lengte en hoogte zijn erop gericht. Twee paarden…

AK 400AK 400

9.950,-
1974
133.000km

Vaak hebben eenden een historie elders. Maar deze besteleend ken ik al heel lang! Ik ontmoette hem in ’94, maakte hem technisch klaar en reed er een tijd mee rond. Mijn dochter in de Maxi Cosi op de voorstoel, met een sjorband vastgezet, Isofix bestond nog niet… In die tijd wisselde ik veel…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

17.500,-
1990
12.000km

Het fabrieksfiliaal Champs de Mars in Parijs regelde auto’s voor buitenlandse klanten en andere speciale leveringen. Zo ook dit eendje, een 2cv6 Spécial in Blanc Meije, met luxer Club-interieur. Op 11 oktober 1990 werd hij geregistreerd, een paar maanden na het einde van de productie in Portugal. Zijn afleverbeurt werd bij Champs de…

2CV AZU2CV AZU

15.000,-
1969
101.000km

Deze besteleend startte zijn leven in het geel, AC 311 Jaune PTT om precies te zijn. Jaren bezorgde hij de post in Frankrijk, met het blauwe logo van La Poste op zijn zijkant. Vaak kregen deze eendjes een tweede leven, voor een ander bedrijf, op de boerderij of elders. Deze AZU kreeg zelfs…

2cvGarage Sander Aalderink Mehari 4x4 Jaune Atacama '80 94.000km2cvGarage Sander Aalderink Mehari 4x4 Jaune Atacama '80 94.000km

39.500,-
1980
94.000km

Van de 1213 exemplaren die gebouwd zijn, is dit No. 3. Hij kwam in Parijs op de weg, waar hij ingezet werd voor de persintroductie. Hierna werd hij door Citroën ter beschikking gesteld aan Artsen zonder Grenzen, voor een documentaire over hun werk in Afrika. De oudste Mehari 4×4 op de weg. Citroën…

2cvE ‘88 Vert Embrun2cvE ‘88 Vert Embrun

52.500,-
1988
75.000km

Onze 2CVE’s bouwen we op ons EV-chassis. Een gegalvaniseerd frame, met daarin de accu’s. Hierdoor heeft hij een mooi laag zwaartepunt, het extra gewicht drukt hem iets meer in de veren en zorgt voor meer comfort. De elektrische motor heeft voldoende vermogen en toerenbereik om je – zonder te schakelen – soepel en…

2cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Jaune Mimosa ‘90 80.000km 19862cvGarage Sander Aalderink 2CV6 Special Jaune Mimosa ‘90 80.000km 1986

27.750,-
1986
80.000km

Als je je leven in bescheiden wit begonnen bent en een nieuwe start maakt, dan mogen de bloemetjes wel wat meer buitengezet worden. Dus kozen we bij deze eend voor de seventies kleur Jaune Mimosa met bijpassend dak en een oranje stoffen interieur. De vrolijkheid straalt ervan af, bij dit weer geheel nieuwe…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

27.750,-
1990
2.500km

Een geluk bij een ongeluk? Het leven van deze 2cv heeft heel lang op pauze gestaan. Op 26 april ’90 kwam hij ter wereld, op 30 mei stond hij in Brussel bij de Belgische importeur en op 24 augustus vond hij een eigenaar in Mechelen. Een tijdje daarna ging het mis. De geit,…

2cv6 Spécial2cv6 Spécial

21.000,-
1990
23.000km

Rond 2000 struikelde een Nederlandse liefhebber over een advertentie in La Vie de l’ Auto, waarin iemand een nieuwe 2cv te koop aanbood. Het bleek er niet één te zijn, maar meer dan tien. Naar de reden van het wegzetten van zoveel nieuwe auto’s moeten we de vinder nog eens vragen; waren ze…

Ami 8 BreakAmi 8 Break

10.500,-
1971
86.000km

Op de goudkust vind je mooie dingen. Dat is hier dan departement Côte d’Or en een Ami 8 uit ’71, in een beige tint met diepte. Logisch, als de kleur – vertaald – Essen Beige is. Een intrigerende houtsoort met mooie vlamtekening. Deze tekening, een mooi contrast, komt ook terug in de bekleding.…

Ami 8 BreakAmi 8 Break

11.500,-
1976
91.000km

Na Franco’s dood in ’75 ontspande Spanje aanzienlijk en was er blijkbaar ook wat ruimte voor vroljjkheid, getuige het vergeet-me-nietjes blauw op deze Citroën 8? “Sorry, het is toch een Ami 8?” Ja, voor ons wel, maar in Spanje deden ze het allemaal net even anders.  Verschillende details van de eerdere Franse modellen…

2cv6 Dolly2cv6 Dolly

6.250,-
1987
151.000km

Serge Gevin werd door Citroën ingehuurd om eendjes op te vrolijken. Soms mochten de verkoopcijfers wat opgepept worden en actiemodellen deden hierbij wonderen. Het begon ’76 met de SPOT, in oranje en wit. Daarna werd een donkerblauwe Dyane, met witte lijnen beplakt en Caban genoemd. In ’85 volgde, na flink wat studies, de…

2cv AZ2cv AZ

3.500,-
1963
163.000km

Een eenvoudig eendje uit een eenvoudige streek. In de Morvan werden eendjes, niet uit luxe, vaak tot de laatste draad opgereden. Dit eendje ook. Hij werd in ’93 voor het laatst op de weg gebruikt, daarna alleen nog in het bos, om brandhout te halen. De gedeukte kofferbak en missende achterbank getuigen er…

2cv A2cv A

12.500,-
1951
70.000km

Stel je zoekt een eend van je geboortejaar en dat is 1951, dan heb je waarschijnlijk flink moeten zoeken. Er zijn er in dat jaar maar 14749 gemaakt en daar zijn er maar enkele van over. Dit is er een van, je hebt hem gevonden! ’51 is het derde jaar van productie. In…

Ami 6 BreakAmi 6 Break

6.500,-
1966
72.000km

De barokke lijn van de Ami 6 kon in de jaren ’60 niet iedereen bekoren, maar door zijn eigenwijze achterruit (Berline) en zijn ruimte (Break) was het toch een verkoopsucces. Met de eenvoud van de eend en de luxe van de DS was de Ami een mooi kruising.  Deze Break zag in ’66…

AZUAZU

4.950,-
1966
112.000km

Besteleendjes werden door heel Europa gebruikt en ook in diverse fabrieken gebouwd. Daarbij werd vaak op de lokale behoeften ingespeeld; een stukje hoger, langer, of juist geschikt voor passagiers, met grotere ruiten. Zoals deze AZU die in ’66 in de Spaanse fabriek in Vigo gebouwd werd. Er werden deels lokale onderdelen gebruik, zoals…

2cv A2cv A

11.950,-
1952
46.000km

No. 34556, de productie begon al wat sneller te lopen. In ’49 waren het er maar een paar honderd, in ’50 en ’51 een paar duizend, nu rolden er tienduizenden de fabriek in Levallois uit. Ook werd de 2cvA, met 375cc en 9pk steeds verder ontwikkeld. Deze eend is er nog een van…

2cv6 Dolly 89km2cv6 Dolly 89km

69.500,-
1989
89km

We hebben al heel wat unieke eenden door onze handen gehad. Met mooie verhalen, van een speciaal model of uit een ver land. Met bijna geen kilometers erop, van de laatste dag van de Franse of Portugese productie, of juist uit het allereerste bouwjaar. Deze eend brengt 3 unieke eigenschappen bij elkaar.  Hij…

AK 350 2x projectAK 350 2x project

vanaf 4.500,-
1967-1970
00.000km

In het rek hebben we op dit moment 2 stuks AK 350 staan, allemaal goede uitgangspunten voor een (deel)restauratie. De bouwjaren variëren van ’67 tot ’70, de motoren van 25 to 33pk, de condities en daarmee de prijzen verschillen ook. Kom kijken of er wat voor jouw ideeën, droom of project tussenzit. Hieronder…

Ami 6 BreakAmi 6 Break

9.900,-
1967
96.000km

Vanaf ’64 was de Ami 6 ook in een Break-versie te bestellen. Het werd een succes, want mensen gingen, naast hun familie en zichzelf, steeds meer spullen vervoeren. Voor het picknick-tripje in het weekend, de vakantie naar het zuiden of gewoon op een doordeweekse dag naar het werk. De achterklep was groot, de…

2cv AZ2cv AZ

vanaf 7.500,-
1959
59.000km

Dit eendje is nog behoorlijk origineel. In zijn lak, details, het eerste, geschilderde kenteken. Maar ook in zijn deukjes, en geheel authentieke corrosie. Gelukkig heeft het roestduiveltje selectief toegeslagen, waardoor zijn fraaie gepatineerde uiterlijk onveranderd zou verdienen te blijven. Begin ’59 werd hij rondgestuurd in de buurt van Versailles, in het toenmalige departement…

Ami 8 BerlineAmi 8 Berline

9.700,-
1974
81.000km

Vanaf 6 juni ’74 reed Madeleine trots rond in haar Beige Vanneau Ami 8 Berline. Ze kocht hem nieuw en liet hem pas in 2007 weer gaan. Wie heeft er tegenwoordig nog 33 jaar een auto in bezit! Voor onderhoud reed ze van de ene datum naar de andere: ze woonde aan rue…

R4 TLR4 TL

8.750,-
1980
25.000km

Met 8 miljoen exemplaren heeft de R4 de 2cv verslagen in productieaantallen. Op andere vlakken hebben ze elkaar vanaf ’61 ook beconcurreerd, waar de prijzen over beide kampen verdeeld zijn. Hoe dan ook, wij vinden de R4 ook leuk! In Nederland stopte de levering al in ’86. In diverse andere Europese landen liep…

2CV AZ2CV AZ

6.800,-
1958
46.000km

Naar (bijna) nieuw restaureren is ook fraai, zeker als de onderhavige auto er echt aan toe is. Maar als je de keuze hebt een auto gewoon te laten zoals hij al decennia rondreed, dan heeft dat onze voorkeur. Deze eend is er een voorbeeld van. Hij kwam in 1958 ter wereld en reed…

Load More

Einde van het aanbod

Nog niet uitgekeken?

Eenden en andere klassieke Citroëns, daar draait het om bij ons in de 2CVgarage. Maar we zijn niet helemaal eenkennig, ook elders is schoonheid en plezier te vinden.

 

Fraaie modellen met een ander merk op de grille, leuke automobiele projecten voor de hobbyist, iets modernere Citroëns, onderdelen die we in een partij gekocht hebben of die ons magazijn uitpuilen , coole brommers, fraaie meubels, modelautootjes, hoepelrokken of design-klompen. 

 

Gewoon alles wat we leuk vinden of leuk gevonden hebben en nu een nieuwe baas zoekt! Kortom: Voitures, etc.